Kerusi Yang Sesuai Di Beranda


Assalamualaikum ...

Bismillah . Beranda adalah tempat kedua untuk kita bersantai selepas ruang tamu . Selalunya , kita akan bersantai di beranda di waktu petang bersama secawan teh dan beberapa keping biskut kering . Orang kampung CM sebut soyok .

Kerusi Yang Sesuai Di Beranda


Untuk bersantai di beranda , anda memerlukan jenis kerusi tertentu . Kerusi yang sesuai diletakkan di beranda haruslah yang tahan cuaca panas dan hujan . Antara yang sering jadi pilihan adalah :

Kerusi Jenis Rotan









Kerusi Jenis Besi




Kerusi Jenis Kayu



Kerusi Buaian


Sesekali berbuai di beranda dengan beralaskan tilam dan bantal sungguh mengasyikkan . Tapi anda perlu ingatkan pada anak anda bahawa buai ini tidak boleh bergerak hingga ke cucur atap ya . Nanti bisa roboh bumbungnya !





Menikmati Keindahan Alam 


Bersantai di beranda di petang atau pagi hari adalah satu aktiviti yang sihat . Di pagi hari anda akan rasa kesegaran udara pagi . Manakala di petang hari pula CM suka melihat langit yang membiru serta cahaya matahari yang memancar di balik / celah - celah pokok sehinggalah matahari terbenam . Adakanya akan terlihat juga sekawanan burung berterbangan bersama bunyi - bunyian alam .



~ Cetusan Minda ~


13 Responses to "Kerusi Yang Sesuai Di Beranda"

  1. suka yg jenis rotan tu sis..cantik & klasik...:)

    ReplyDelete
  2. sukaa tengok rumah yang cantik cantik deko

    ReplyDelete
  3. Bila tengok konsep deko kat atas tu rasa teringin nak renovate rumah jadi camtu tapi apa kan daya belum cukup fulusnya ^-^

    ReplyDelete
  4. Teman prefer kerusi kayu jati... Di rumah, bukannya kerusi tu diletakkan di beranda... tapi letak kat porch saja... :)

    ReplyDelete
  5. cantik dan kemasnya.. teringin nak buat cm nie kalau umah sendri nnt..

    ReplyDelete
  6. Hurm.. idea yang bagus utk rumah baru.. ^_^

    ReplyDelete
  7. sy mmg suka tgk berada yg ada kerusi rotan...x tau kenapa...kalau ada buaian drpd rotan pun sy suka tgk

    ReplyDelete
  8. Cm...cantiknya umah -Umah tu. Pattern inggeris... I like. Kalau kerusi diana pilih yg jenis rotan. Moden kontemporari! Nice!

    ReplyDelete
  9. kena pandai pilih kerusi atau meja untuk beranda takut kena hujan jadi rosak. yang ada kusyen memang tak sesuai untuk beranda yang terbuka.

    ReplyDelete
  10. Cantiknya, amat praktikal digunakan!

    ReplyDelete
  11. Saya rasa, gambar last belah kiri tu cantik sangat. Rumah idaman ku....

    ReplyDelete

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...