Tahukah Anda : 5 Perkara Yang Anda Perlu Tahu Sebelum Membeli Rumah



Tahukah Anda : 5 Perkara Yang Anda Perlu Tahu Sebelum Membeli Rumah | Memiliki sebuah rumah merupakan satu keperluan . Tiada bezanya anda membayar sewa rumah sebulan dengan membayar bayaran bulanan untuk rumah sendiri . Bezanya , anda perlu laburkan sejumlah wang untuk deposit pembelian .


Tahukah Anda : 5 Perkara Yang Anda Perlu Tahu Sebelum Membeli Rumah


Setelah bekerja berhempas pulas mencari rezeki , memiliki sebuah rumah merupakan ganjaran yang terhebat . Anda akan merasa puas bila lihat rumah yang tersergam itu adalah hasil titik peluh anda selama ini .

Berbeza dengan kereta , memiliki sebuah rumah merupakan satu pelaburan sekiranya anda berhajat untuk mendapatkan pelaburan semula satu hari nanti . Pada ketika itu , sudah tentu harga rumah yang anda beli sudah berlipat ganda harganya dari nilai yang anda beli . Manakala kereta pula , semakin lama anda guna , semakin banyak susutnilai harganya jika dijual semula .


5 Perkara Yang Anda Perlu Tahu Sebelum Membeli Rumah


Pun begitu , sebelum anda memiliki sebuah rumah , ada 5 Perkara Yang Anda Perlu Tahu Sebelum Membeli Rumah . Ini bagi mengelakkan anda rasa tertipu dan taidak puas hati di kemudian hari . Banyak perkara yang anda perlu pertimbangkan sebelum anda membuat keputusan membeli sebuah rumah . 5 Perkara Yang Anda Perlu Tahu Sebelum Membeli Rumah dapat membantu anda untuk memahami apa keperluan sebelum memiliki sebuah rumah .

Anda perlu ingat , membeli sebuah rumah ibarat anda melabukan sejumlah RM . Jika anda melaburkan pada tempat yang salah , jumlah RM itu hanya akan menjadi satu beban dan satu kesilapan yang anda lakukan dalam hidup . Ini kerana , selalunya nilai pelaburan itu anda dapatkan daripada pinjaman bank . 

Berhati-hati sebelum anda terbeban dengan perkara yang tidak sepatutnya dan ianya menjadi beban sepanjang hidup anda .


0 Response to "Tahukah Anda : 5 Perkara Yang Anda Perlu Tahu Sebelum Membeli Rumah"

Post a Comment

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...