Tahukah Anda : Setem Cukai Rokok Baharu Berkuatkuasa Mulai 1 Ogos 2016…Apa Yang Berubah?


Tahukah Anda : Setem Cukai Rokok Baharu Berkuatkuasa Mulai 1 Ogos 2016…Apa Yang Berubah? | Rokok merupakan 'makanan' yang tidak boleh dilupakan oleh peminatnya walaupun ketika berpuasa . Walaupun harganya melambung tinggi , permintaan terhadap rokok tetap ada . Malah perokok tegar sanggup membelanjakan wang mereka yang sedikit semata-mata hanya mahu menikmati 'makanan' mereka .


Setem Cukai Rokok Baharu Berkuatkuasa Mulai 1 Ogos 2016…Apa Yang Berubah?

Setem Cukai Rokok Baharu Berkuatkuasa Mulai 1 Ogos 2016…Apa Yang Berubah?


Untuk menjadikan pengurusan pengeluaran rokok di pasaran terkawal , Jabatan Kastam Malaysia telah membuat pengumuman baru mengenai Setem Cukai Rokok Baharu Berkuatkuasa Mulai 1 Ogos 2016 . 

Setem Cukai Rokok Baharu Berkuatkuasa Mulai 1 Ogos 2016 ini dikuatkuasakan bertujuan untuk mengekang kemasukan rokok seludup di pasaran supaya mudah bagi pihak berkuasa untuk mengenal pasti dan melakukan tindakan selanjutnya .

Setem Cukai Rokok Baharu Berkuatkuasa Mulai 1 Ogos 2016 perlu dilakukan memandangkan rokok seludup didapati mengandungi bahan lebih berbahaya yang mudah mengundang maut . Selain itu , kerajaan juga dapat mengelakkan kerugian cukai dari penjualan rokok dan dapat mengurangkan kegiatan rokok seludup dari negara jiran khususnya .

Untuk mengetahui lebih lanjut , penerangan lengkap ada terdapat di dalam Setem Cukai Rokok Baharu Berkuatkuasa Mulai 1 Ogos 2016 termasuk akta dan jenis kesalahan yang membolehkan anda ditangkap . 



0 Response to "Tahukah Anda : Setem Cukai Rokok Baharu Berkuatkuasa Mulai 1 Ogos 2016…Apa Yang Berubah?"

Post a Comment

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...