Tawakal Mencari Rezeki


Assalamualaikum ...

Tawakal Mencari Rezeki | Dengan lafaz Bismillah . Ramai orang merungut sebab rezeki setakat cukup makan . Pada masa yang sama harga minyak dan kos sara hidup kian meningkat . Malah ramai juga yang mengeluh kerana membuat pelbagai kerja pun rezeki setakat itu sahaja .



Ketahuilah bahwa rezeki itu hak Allah . Maka lakukanlah perintah Allah dengan ikhlas dan tawadu' untuk mendapatkan rezeki yang melimpah ruah . Selain itu , anda perlu lah tawakal mencari rezeki dan selebihnya , percayalah akan janji Allah bahawa Allah akan memberi rezeki kepada yang mencarinya .

" Jika kalian bertawakal kepada Allah dengan sebenar-benarnya tawakal, nescaya Allah akan memberikan rezeki kepada kalian , seperti Allah memberikan rezeki kepada seekor burung . Oa pergi ( dari sarangnya ) di pagi hari dalam keadaan perut yang kosong ( lapar  , dan kembali ( ke sarangnya ) di petang hari dalam keadaan perut yang penuh ( kenyang ) . "



10 Responses to "Tawakal Mencari Rezeki"

  1. Salam Sis Vee..Rezeki Allah itu luas ..Terserah kita bagaimana untuk mencari menggali dan juga membajak rezeki yang telah dikurniakan Allah buat kita ...

    ReplyDelete
  2. Semoga Allah permudahkan jln rezeki & kejayaan buat kita semua... aamiin.

    ReplyDelete
  3. kathy singgah sini sis....

    ReplyDelete
  4. benda ni simple tapi sebenarnya amat sukar untuk lakukan secara istiqamah...kita perlukan kekuatan dalaman untuk menahan asakan apabila keadaan rumit berlaku

    ReplyDelete
  5. akhirnya dapat masuk blog ni dgn senang hati selepas pemasangan line internet di rumah pagi tadi boleh BW puas2 lepas ni sbb sblm ni JM BW guna tab je rasa x puas..

    betul setuju sgt...jika rezeki kita itu berkat..walaupun sedikit pasti cukup dan x perlu nak mengeluh. bagi mereka yg sentiasa merungut rezeki dan duit x pernah cukup sila semak semula amalan wajid yg allah perintah kan dan amalan sedekah seperit yg tercatat dalam al-quran. Hanya sekadar pandangan :-)

    ReplyDelete
  6. tips mudah, jangan tinggalkan solat Dhuha.. ^^

    ReplyDelete
  7. sekarang mahu mencari rezeki lebih untuk tampung kos hidup yang semakin meningkat

    ReplyDelete
  8. Betul tu.
    Tapi, itu yang jarang dilakukan.

    ReplyDelete
  9. Allah yang memberi rezeki.
    Jadi, padaNya lah kita harus bersrrah.

    ReplyDelete
  10. terima kasih tuk peringatan ni vee

    ReplyDelete

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...