Perkara Penting Orang Muslim Perlu Tahu Sebelum Travel Ke Korea Selatan


Perkara Penting Orang Muslim Perlu Tahu Sebelum Travel Ke Korea Selatan | Korea Selatan mula di kenali sejak meledaknya budaya K-Pop di YouTube . Korea Selatan bukan sekadar menjadi terkenal di Malaysia malah juga dipersada antarabangsa . Korea Selatan menjadikan industri hiburan dan artisnya Psy melalui lagu Gangnam Style sebagai agen memperkenalkan Korea Selatan di mata dunia .


Perkara Penting Orang Muslim Perlu Tahu Sebelum Travel Ke Korea Selatan

Selain industri hiburan , Korea Selatan juga menggunakan Samsung untuk mempromosikan negaranya . Bermula dengan model tablet Galaxy 10 , kini Samsung menjadi peneraju telefon pintar di Malaysia . 

Kini , apabila semakin ramai pelancong datang dari negara Asia Tenggara khususnya Malaysia , Indonesia dan Brunei juga Singapura yang majoritinya Islam , maka pihak kerajaan Korea Selatan cuba memberikan kemudahan kepada orang muslim bila berkunjung ke sana .


Perkara Penting Orang Muslim Perlu Tahu Sebelum Travel Ke Korea Selatan


Kemudahan itu bukan sekadar makanan halal , penginapan yang selesa malah juga terdapat masjid di sana  supaya lebih ramai lagi pelancong Muslim selesa untuk megembara ke sana .

Selain itu , terdapat lagi sekurang-kurangnya 8 kelebihan kepada plancong muslim supaya mereka lebih selesa bercuti di Korea Selatan dan akan datang lagi untuk musim yang berbeza . 

Korea tahu bahawa ramai pelancong muslim yang datang ke sana telah mempromosikan negaranya melalui perkongsian blog . Oleh sebab itu , mereka beruaha memberikan yang terbaik untuk keselesaan pelancong muslim supaya negara mereka diterima baik dan dikenali seuruh dunia terutama pelancong muslim dari negara-negara di timr tengah .


0 Response to "Perkara Penting Orang Muslim Perlu Tahu Sebelum Travel Ke Korea Selatan"

Post a Comment

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...