Baik Pulih Entry Lama


Assalamualaikum ...

Dengan lafaz Bismillah . CM kerap perhatikan entry lama atau pun entry yang sudah di post beberapa hari lepas . CM cek semula sebab nak pastikan ada atau tidak peningkatan PV . Selalunya ada terutama pada entry - entry agama dan entry berkaitan isu semasa . Bila keadaan ini berlaku , CM akan baik pulih entry lama tersebut .


Baik Pulih Entry Lama



Baik Pulih Entry Lama


Untuk baik pulih entry lama , selalunya CM akan cari maklumat yang berkaitan dengan entry tersebut sebanyak mungkin dan ringkaskan menjadi isi yang padat dan tepat . Bagi entry yang berunsurkan agama , firman dan hadis diperlukan sebagai bukti dan sokongan dan hadis itu mestilah sohih .

CM perlu lakukannya supaya mereka yang mencari maklumat berkenaan tajuk entry tersebut tidak hampa malah berpuashati dengan entry CM . Bagi entry agama , CM bertanggungjawab memberikan fakta yang tepat untuk mengelakkan CM menanggung dosa yang berpanjangan sekiranya ada kekeliruan di dalam entry tersebut . Setiap teguran mengenai kesilapan dan kekurangan di entry agama melalui komen , CM akan ambil perhatian kerana perkongsian entry agama tidak boleh diambil mudah .

Entry Lama Jangan Diabaikan


Sekiranya anda / blogger mendapati ada entry - entry lama yang mendapat carian tinggi di google atau lainnya , CM nasihatkan anda beri perhatian kepada entry tersebut . Ini kerana entry tersebutlah yang menarik banyak trafik ke dalam blog anda . Bila trafik banyak , nuffnang juga akan bermurah hati memberi percent kepada blog anda . Sebab itu , entry lama jangan sekali - kali diabaikan .

Follow Keywords


Salah satu sebab kenapa CM pastikan ada satu entry berunsurkan agama dalam sehari di blog CM adalah kerana carian yang tinggi . Kebanyakan carian keywords sama ada di nuffnang atau webmaster tools atau blogger dashboard , entry agama mendahului yang lainnya . Maka CM perlulah follow keywords bila nak hasilkan entry untuk menarik traffic

Follow Keywords Lebih Mudah


Kalau anda pening atau kehabisan idea hendak menghasilkan entry , anda follow sahaja carian keywords . Bukan setakat mudah , malah anda boleh hasilkan lebih dari satu entry berdasarkan keywords tersebut . 

Blogging Tips


Ini juga sebahagian daripada blogging tips kepada blogger yang masih tercari - cari idea menghasilkan entry dikala minda dilanda kegersangan idea . Mudah saja kan ! Harapan CM blogging tips ini berkesan untuk anda / blogger yang memerlukan .




~ Cetusan Minda ~





11 Responses to "Baik Pulih Entry Lama"

  1. entry agama memang popular... baguslah kan sebab ramai yang nak amik tahu hal agama.

    ReplyDelete
  2. betul tuhh...kdg de entry yg memberi nilai yang sgt bermakna kan.. :)

    ReplyDelete
  3. Bagus tips ni untuk blogger lama yg baru nk belajar teknik balikk huhu..I follow u

    Jemput datanggg #projek2ribu

    ReplyDelete
  4. Sayang klu entri lama tersimpan tanpa menambahbaik apa yg perlu utk kebaikan blog kan.. Thanks sharing CM.. Jom pekena maggi royale.. :D

    ReplyDelete
  5. Tips yg amat berguna.. thanks for sharing :D

    ReplyDelete
  6. Satu idea yang sangat baik! Saya tak pernah terpikir pula untuk membaik pulih entri lama. Mungkin mulai sekarang saya juga perlu buat begitu ke arah penambah baikan knowledge pembaca...

    ReplyDelete
  7. tak pandai2 lagi walaupun berblog dah bertahun2..

    ReplyDelete
  8. rajin vee buat semua ni
    moga usaha ni akan mendapat keberkatan

    ReplyDelete
  9. Setuju sekali. Entri2 lama yg mendapat sambutan, wajar dikemaskini dan dipertingkatkan isi kandungannya agar mereka yg membaca beroleh maklumat selengkapnya.

    ReplyDelete
  10. sebab entri lama tu 1st time mula2 blogging..so, kira main tulis je..boleh la update balik..kemas kini keyword..backlink ke dalam entri baru.trafik keluar x byk la.

    ReplyDelete

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...