Masalah Word Vertification


Assalamualaikum ...

Dengan lafaz Bismillah . Word vertification adalah satu - satunya perkara yang blogger perlu elakkan . Jika ada word vertification akan menghilangkan mood pembaca untuk meninggalkan komen . Maka penulis blog perlu pastikan word vertification tidak wujud di blog mereka supaya mesra komen .


Masalah Word Vertification

Masalah Word Vertification


Masalah word vertification ni ialah bila angka atau perkataan yang diberi tidak boleh dibaca . Ada antara pembaca blog yang ada masalah penglihatan . Kalau penglihatan baik sekalipun tapi kalau word vertification kabur , tak dapat juga nak mengagak huruf dan perkataaan yang dipaparkan . 

Sekarang ini pula , word vertification wujud kat banyak blog . Bukan sebab penulis blog yang meletakkannya tetapi masalah word vertification ini wujud adalah disebabkan blogger.com . Keadaan ini meninggalkan perasaan tidak senang kepada pengomen kerana mereka merasakan leceh bila perlu menaip word vertification setiap kali mahu meninggalkan komen .

Penyelesaian Word Vertification


Kebanyakannya blog yang menggunakan komen pop-up window lah yang menjadi sasaran masalah word vertification ni . Penyelesaian word veritfication , blogger hanya perlu tukarkan komen pop-up window kepada embedded sahaja . Selain itu , anda juga boleh terus klik publish tanpa mengisi word vertification untuk komen anda .



Bagi CM secara peribadinya , CM tak kisah sangat dengan masalah word vertification ni sebab ianya bukan disengajakan oleh penulis blog tetapi sebab kesilapan teknikal pihak blogger.com . Maka berlapang dada sahaja lah . Yang penting kesungguhan dan keikhlasan nak berblog walking dan menjalin hubungan mesra sesama blogger  . 



NOTA :

Kalau kita jadikan sesuatu perkara itu mudah , ia akan jadi mudah sebaliknya kalau kita merungut maka ianya akan jadi leceh pada kita .




~ Cetusan Minda ~





15 Responses to "Masalah Word Vertification"

  1. Assalammualaikum.. vee,

    visit sini.. ingin tahu masalah word verification...

    mselim3

    ReplyDelete
  2. sy perasan verification tu muncul untuk komen yg jenis popup window.. bila perasan cepat2 tukar ke jenis embedded pulak. tp skrg nmpak mcm dah okay je so tukar balik yg asal.

    ReplyDelete
  3. beralih jela ke wordpress, setle... hehehehe

    ReplyDelete
  4. Sekarang kebanyakkan yg menggunakan pop up komen ada wv tu.. klu guna hp agak susah sikit nak tengok nombor tu hehee... apa pun, saya singgah minum susu kat promo content sini.. :D

    ReplyDelete
  5. kalau words tu tak berbelit-belit ok lagi..kalau tak memang menguji kesabaran...he..he

    ReplyDelete
  6. Ada cara untuk hapuskan WV tu...ikutilah langkahnya supaya blog lebih mesra komen....

    ReplyDelete
  7. Saje je blogger.com nak memain kan...

    ReplyDelete
  8. samalah..tetiba je kat blog ada word verification...dah cuba buang tapi masih ada.

    ReplyDelete
  9. pd sy sebaiknya blogger amik inisiatif. test kt blog sendiri. ada ke tak WV ni. kalu x de go on. kalu ada godek2 laa setting tu...tkr embadded ke...

    ReplyDelete
  10. hihiihih...betul tuhh..nak tinggalkan komen kena perati betul2 word verification tu takut silap key in...tp agak meletihkan kalau kita bw banyak blog...kalau sy g 2@3 blog jer mungkn xrasa penat...hehehheh

    ReplyDelete
  11. Betul tak suka eh kalau ada word sebegini. Elok.lagi yang sekarang nie..no je..kalau dulu guna huruf..ulang taip pun tetap.juga salah..rimas

    ReplyDelete
  12. Kalau no or huruf nya simple..sy ok aje..
    Tapi kalau dapat yang pelik2 and kena key in 2 atau 3 kali..rasa susah juga la...hehe..

    ReplyDelete
  13. Blog.saya ada keluar WV ni tak,Vee?
    Takut2 blog meragam lagi..

    ReplyDelete
  14. saya dapat tahu ignore aje pun komen bolh published
    saya dah cuba, memang boleh

    ReplyDelete

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...