Tahukah Anda : Ketahui 7 Ciri Laptop Sebelum Membeli



Tahukah Anda : Ketahui 7 Ciri Laptop Sebelum Membeli | Satu masa dulu , di hujung tahun 80-an , komputer mula popular dikalangan rakyat Malaysia . Pada ketika itu , harga sebuah komputer lengkap yang baru boleh dibeli dengan harga RM5K sekurang-kurangnya . Ianya merupakan barangan berharga . Jenis komputer pula hanyalah komputer 'desktop' dan Acer adalah antara jenama pilihan .


Tahukah Anda : Ketahui 7 Ciri Laptop Sebelum Membeli

Ketahui 7 Ciri Laptop Sebelum Membeli


Kini setelah memsuki abad ke-21 , penemuan baru teknologi telah menghasilkan komputer riba yang lebih mudah di sebut sebagai Laptop . Laptop dihasilkan dengan tujuan supayaianya lebih mudah untuk dibawa ke mana-mana terutama bagi mereka yang banyak melakukan kerja di luar .

Kerana terdapatnya pemintaan Laptop yang tinggi , pelbagai jenama dengan pelbagai kelebihan telah wujud di pasaran . Sebelum anda memiliki laptop , anda perlu juga ketahui 7 ciri utama laptop supaya ianya bersesuaian dengan keperluan kerja anda dan sangat berbaloi untuk anda membeli dengan harga yang ditawarkan.

Sekarang ini jenama Asus dilihat sebagai jenama laptop yang mendominasi pasaran . Apa pun jenama yang anda pilih , biarlah ianya sesuai dengan keperluan kerja anda .

1 Response to "Tahukah Anda : Ketahui 7 Ciri Laptop Sebelum Membeli"

  1. laptop pertama sy Acer mcm ni lah.. dlu memang mahal skrg dlm 2k dh boleh dpt..utk student elok la teliti dlu jenis2 sebelum beli

    ReplyDelete

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...