Tahukah Anda : Korea Negara Mesra Islam


Tahukah Anda : Korea Adalah Negara Mesra Islam | Negara Korea atau lebih tepat lagi yang dipanggil sebagai Korea Selatan telah menjadi destinasi percutian kegemaran ramai rakyat Malaysia sejak kebelakangan ini . 

Korea Selatan menjadi terkenal selepas meledaknya  K-Pop yang bukan sekadar memperkenalkan genre muziknya malah penyanyi dan pelakon serta dramanya juga . Dari situ , rakyat Malaysia mula membuka mata betapa  melihat betapa indahnya bumi Korea Selatan beserta budaya dan keramahan rakyatya . 


Tahukah Anda : Korea Negara Mesra Islam

Tahukah Anda : Korea Adalah Negara Mesra Islam 


Justeru itu , untuk menambat hati pelancong muslim , kerajaannya telah menyediakan banyak kemudahan mesra Islam di Korea Selatan supaya pelancong dari Asia Tenggara dan seluruh dunia selesa berada di sana . Antara kemudahan tersebut seperti :


Tahukah Anda : Korea Negara Mesra Islam

1- Masjid di Busan , Daegu 


Tahukah Anda : Korea Negara Mesra Islam

2- Restoran Makanan Halal Di Korea


Tahukah Anda : Korea Negara Mesra Islam

3- Surau Di Hotel / Tempat Pelancongan Korea


Kepada anda yang sedang merancang untuk bercuti , jangan bimbang jika ke korea . Anda tidak perlu membawa mee segera dan segala jenis makanan segera . Anda cuma perlu layari internet untuk tahu lokasi restoran halal korea dan apa jenis menu yang disediakan . Malah anda juga dapat melakukan solat dengan sempurna di mesjid dan surau yang disediakan .



1 Response to "Tahukah Anda : Korea Negara Mesra Islam"

  1. Salam. Untuk di Seoul ramai Orang malaysia suka menetap di sekitar Itaewon, sebab di situ terdapat masjid dan makanan Halal. Di busan boleh menetap sekitar Masjid Busan di Dusil. Salam kenal dari saya dari Ulsan, Korea

    ReplyDelete

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...