Jangan Ingkar Perintah - Nya


Assalamualaikum ...

Jangan Ingkar Perintah - Nya | Bismillah . Islam adalah agama yang hak dan benar . Al - Quran telah diturunkan sebagai bukti kekuasaan Allah s.w.t. dengan membawa khabar gembira kepada orang - orang yang beriman dan amaran seksaan api neraka bagi mereka yang ingkar kepada suruhan - Nya .


Jangan Ingkar Perintah - Nya


Firman Allah yang bermaksud :

" Allah berfirman , dan mereka berkata ; ' Hati kami adalah tutupan yang berlapis - lapis ( menghalang kami ) daripada memahami apa yang engkau serukan kami kepadanya , dan pada telinga kami penyumbat ( menjadikan kami tidak dapat mendengarnya ) , serta diantara kami dengannya ada sekatan ( yang memisahkan fahaman kita ) ; oleh itu , bekerjalah engkau ( untuk agamamu ) , sesungguhnya kami juga tetap bekerja ( untuk mempertahankan kepercayaan kami ) ! "
( Surah Fussilat : 5 )

Jangan Ingkar Perintah - Nya


Allah s.w.t. mengutuskan junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w. untuk berdakwah dan menyeru umat manusia supaya beriman dengan - Nya .

Sebagai manusia yang mempunyai akal fikiran , kita diseru mempelajari dan memahami isi al - Quran bertujuan memantapkan lagi keimanan kita kepada Allah .

Walaupun penyebaran Islam dilakukan dengan rancak , kebanyakan mereka masih ingkar dan enggan menerima ajaran Islam itu . Kebenaran ajaran yang suci itu terus dinafikan walaupun mereka tahu hakikat disebaliknya .

Orang - orang yang kafir seperti mereka lebih senang dengan agama serta fahaman yang dianuti oleh nenek moyang mereka yang terdahulu hanya menurut secara membuta tuli . Mereka bersikap keras kepala , buta hati dan sedaya upaya mempertahankan kepercayaan yang tidak berasas itu .

Menegakkan Kebenaran


Sebagai umat Islam di muka bumi ini , kita dituntut supaya menegakkan kebenaran seperti yang terkandung dalam al - Quran dan al Sunnah . Dengan berbekalkan akal fikiran yang waras , kita dapat membezakan sesuatu perkara itu benar atau batil .

Jangan pula kita menurut hawa nafsu semata - mata , tanpa menyelidikinya kerana sikap terburu - buru seperti iu akan membawa kepada kemusnahan diri .





6 Responses to "Jangan Ingkar Perintah - Nya"

  1. InsyaAllah tegakkan lah kebenaran walau pahit... Tq atas perkongsian :)

    ReplyDelete
  2. Semoga kita semua tidak tergolong dikalangan org2 yg lalai dan ingkar kpd perintahNya.. aamiin ya Allah....

    ReplyDelete
  3. Al Quran, panduan sepanjang zaman.
    Nice sharing CM..tq

    ReplyDelete
  4. sampaikan yg benar walaupon pahit...

    ReplyDelete
  5. InshaAllah, sama-sama perbaiki diri ye.. :')

    ReplyDelete

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...