Mural Yang Menawan Hati Di Kluang Johor


Mural Yang Menawan Hati Di Kluang Johor | Lukisan mural sudah menjadi tarikan istimewa sesuatu tempat sejak beberapa tahun dahulu . Lukisan mural ini sudah dimulakan di luar negara lagi . Di Malaysia , mural yang terkenal adalah di Pulau Pinang , Shah Alam dan lainnya .


Mural Yang Menawan Hati Di Kluang Johor


Asal sejarah lukisan mural ini adalah bila mana segolongan remaja yang minat untuk melukis menggunakan cat atau pun spray pada kanvas besar telah menggunakan dinding sebagai medium gantian .

Belia / remaja yang membuat mural ini tergolong dari mereka yang memiliki masalah sosial serta tekanan dalam kehidupan , lalu melepaskan tekanan itu dengan cara menconteng dinding menggunakan cat spray .

Sekarang , idea mural ini sudah menjadi lebih luas dengan golongan yang kreatif tidak kira usia , mengekpresikan ideanya pada dinding - dinding bangunan . 

Keindahah mural itu kini menjadi tarikan kepada sesiapa sahaja yang melihatnya terutama pelancong sebagaimana yang di lakukan di Kluang Johor baru-baru ini .

Kepada anda yang mahu melihat Amazing mural di Kluang Johor , bolehlah merancang percutian untuk ke Kluang dan melihatnya .


2 Responses to "Mural Yang Menawan Hati Di Kluang Johor"

  1. Menarik... bagus sebenarnya mural2 spt ni pada zaman sekarang. Banyak manfaat mengasah bakat disamping menghalang lorong2 dari menjadi tempat2 bermasalah. Tapi tema lukisan kena grunge dan positif... baru rock!! :) :)

    ReplyDelete
  2. betullah . selain jadi daya tarikan , memberi peluang juga kepada artis utk berkarya ...

    ReplyDelete

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...