Jus Carrot Rawat Kanser



Jus Carrot Rawat Kanser | Carrot ataupun lobak merah didapati sangat baik untuk kesihatan kita . Carrot boleh memperbaiki masalah seksual , rabun dan batuk yang berpanjangan . Selain itu , pengamalan meminum jus carrot atau memakan carrot setiap hari akan dapat menguatkan buah pinggang , mengeluarkan angin dan kesejukan berlebihan dari badan kita .juga dapat mengelakkan kita dari mendapat kanser .


Jus Carrot Rawat Kanser


Lobak Merah


Lobak merah merupakan tanaman yang mengandungi beta kerotin yang merupakan bahan anti kanser . Berdasarkan kajian , mereka yang kekurangan beta kerotin , dua kali ganda lebih mudah mendapat penyakit kanser . Beta kerotin di dalam lobak merah mudah ditukarkan kepada vitamin A untuk kegunaan badan kita . Vitamin A pula perlu untuk tubuh badan kita dalam menghasilkan pertumbuhan sel yang sihat , sistem munisasi seperti sistem pertahanan / kekebalan badan dari penyakit dan perlindungan terhadap kemerosotan ( degenerasi ) maskular . 

Kandungan asid folik , kumpulan vitamin B di dalam lobak merah pula didapati berkesan melawan radikal bebas ( bahan yang menyebabkan kanser ) dalam badan kita .

Lobak merah mengandungi ligin yang diketahui dapat membantu menguatkan sistem kekebalan tubuh untuk melawan sel - sel kanser .

Suksinat potash di dalam lobak merah yang bersifat ubat anti hipertensi pula dapat membantu mengurangkan tekanan darah . Justeru itu , lobak merah boleh dijadikan diet yang baik untuk pesakit yang menghidap tekanan darah tinggi .


Jus Carrot Rawat Kanser


Jus Carrot Rawat Kanser


Jus carrot atau lobak merah sebenarnya boleh merawat kanser dan telah terbukti keberkesanannya . Berikut adalah pengakuan seorang wanita bernama Ann Cameron ( gambar di atas ) yang menghidap kanser kolon tahap 3 .

Jus Carrot Rawat Kanser

Jus Carrot Rawat Kanser
Jus Carrot Rawat Kanser

Bahan Semulajadi 


Ann Cameron sebenarnya telah dinashatkan untuk melakukan rawatan kimoterapi tetapi beliau menolaknya kerana hasil pembacaan yang beliau lakukan , rawatan kimoterapi akan memberi kesan sampingan terhadap tubuhnya . Maka beliau memilih utnuk melakukan rawatan menggunakan bahan semula jadi iaitu dengan hanya meminum jus carrot setiap hari untuk merawat kanser selama 10 hari .

Tiada diet


Ann Cameron tidak perlu berpantang . Dengan mengamalkan meminum jus carrot , beliau boleh makan apa sahaja yang beliau inginkan walaupun ada antara makanan tersebut tidak boleh dimakan oleh pesakit kanser .



0 Response to "Jus Carrot Rawat Kanser "

Post a Comment

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...