The Most Magical Spring Vacation In Busan


The Most Magical Spring Vacation In Busan | Korea Selatan mengalami empat musim sepanjang tahun iaitu musim bunga , musim luruh , musim sejuk dan musim panas . Musim bunga di Busan yang biasanya bermula dari bulan akhir Mac hingga awal Mei adalah musim yang sangat indah dengan bunga dan pokok yang berwarna warni 


 The Most Magical Spring Vacation In Busan

 The Most Magical Spring Vacation In Busan


Terletak di Asia Timur, Korea Selatan terkenal dengan bulan sejuk pahit dan salji berat semasa musim sejuk dari Disember sehingga pertengahan Mac. Ia diikuti oleh musim bunga, yang biasanya berlangsung dari akhir Mac hingga awal Mei . Tempoh itu biasanya menjadi salah satu daripada tempoh paling sibuk kerana adanya tarikan utama iaitu bunga sakura berkembang penuh . Musim panasnya yang panas dan lembap, berlangsung dari bulan Jun hingga awal September . Musim luruh pula dikatakan musim terbaik untuk melawat bermula dari bulan September hingga November.

Musim bunga di Busan memiliki suhu yang sempurna kerana ia tidak terlalu panas dan tidak terlalu sejuk, oleh itu penduduk tempatan dan pelancong suka menghabiskan masa di luar untuk mendapat cuaca musim bunga yang selesa .

Ini juga bermakna bahawa anda tidak perlu bimbang tentang perlunya membawa pakaian tebal . Hanya perlu membawa bersama-sama beberapa pakaian luar seperti cardigan dan sweater nipis bersama anda .

Terdapat juga banyak makanan bermusim yang sangat berkhasiat serta segar untuk dinikmati pada musim bunga di Busan bermula dari sayur-sayuran hingga buah-buahan tempatan .

Selain itu , dengan tangkapan bermusim di Korea seperti belangkas dan makanan laut yang lain, anda sudah pasti dapat menjamu selera seperti raja .

Untuk belanja diri anda dengan makanan laut yang segar, Pasar Jagalchi Busan, pasar ikan yang terbesar di Korea Selatan, telah menawarkan pelbagai jenis makanan laut yang mungkin tak pernah anda jumpa untuk anda pilih dan rasa .

Musim bunga di Busan membolehkan anda yang memiliki waktu terhad untuk mengambil semalam dua dengan berkhemah bersama teman-teman dan ahli keluarga .

Sudah tentu, menyebut tentang musim bunga di Korea tidak lengkap tanpa bunga ceri ( cherry blossoms ).

Banyak perayaan musim bunga yang diadakan di seluruh Korea Selatan untuk meraikan mekarnya bunga ceri dan lain-lain tarikan yang hanya ada pada musim bunga .

Salah satu sebab yang lebih menonjol adalah Gunhangje Cherry Blossom Festival Jinhae, yang memaparkan Romance Bridge dipopularkan oleh drama TV Korea, "Romance"

The Gyeonghwa Station juga merupakan satu lagi senarai teratas dalam Jinhae untuk menyaksikan dan mengambil gambar yang menakjubkan iaitu bunga ceri .

Selain daripada perayaan, anda juga boleh menyaksikan keindahan bunga musim bunga di tempat lain, seperti di sepanjang jalan sehingga Dalmaji Hill di Busan

Selain bunga ceri, jangan lepaskan peluang menyaksikan Lotus Lantern Festival yang meriah dan menakjubkan .

Pulau Jeju juga bertukar kepada taman permainan yang dipenuhi bunga berwarna warni yang sangat indah dan subur .

Musim bunga di Busan juga adalah merupakan masa yang sempurna untuk berjalan kaki menyelusuri taman negara atau mencabar diri untuk mendaki .

Menyaksikan pemandangan indah kampung-kampung tradisional Korea dan istana akan menjadikan diri anda seperti berada dalam kisah dongeng yang menjadi realiti .

Sama ada berjalan-jalan, bersiar-siar, atau melihat bunga ceri , musim bunga Korea adalah terlalu indah untuk anda tinggal dalam rumah !



1 Response to " The Most Magical Spring Vacation In Busan"

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...