Potong Bekalan Air Untuk Bil Tertunggak Bermula Hari Ini - SYABAS


Potong Bekalan Air Untuk Bil Tertunggak Bermula Hari Ini - SYABAS | Syarikat Bekalan Air Selangor ( SYABAS ) merupakan syarikat yang membekalkan air bukan sahaja diseluruh negeri Selangor malah juga untuk kegunaan di Kuala Lumpur dan juga Putrajaya .


Potong Bekalan Air Untuk Bil Tertunggak Bermula Hari Ini - SYABAS


Potong Bekalan Air Untuk Bil Tertunggak Bermula Hari Ini - SYABAS


Syarikat Bekalan Air Selangor ( SYABAS ) semalam sudah mengeluarkan notis dan mewar-warkan di media bahawa setiap bil tertunggak yang belum dijelaskan akan dipotog bermula hari ini meliputi kawasan Kuala Lumpur , Hulu Selangor , Sabak Bernam , Sepang , Hulu Langat , Klang , Shah Alam dan Gombak .

Caj Bayaran


SYABAS akan mengenakan caj bayaran RM35 kepada kerja - kerja pemotongan dan penyambungan semula bekalan . Jika anda tidak mahu menanggung kos itu , anda perlu segera menjelaskan bil tertunggak selepas menerima notis amaran dari SYABAS .

Caj tersebut adalah caj tetap yang dikenakan SYABAS terhadap pengguna seperti yang tertakluk di dalam Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (Span) di bawah Akta Industri Perkhidmatan Air 2006 (AIPA 2006)

Maklumat Lanjut


Anda boleh mendapatkan maklumat lanjut tentang lokasi dan kemudahan pembayaran bil air di laman web www.syabas.com.my atau memuat turun aplikasi telefon pintar mySyabas secara percuma dari Google Playstore dan Appstore .


~ Sumber Informasi ~

5 Responses to "Potong Bekalan Air Untuk Bil Tertunggak Bermula Hari Ini - SYABAS"

  1. Bil air dengan elektrik rumah sewa tak bayar lagi ni..huhu..selalu 2 bulan baru bayar sebab tak banyak.

    ReplyDelete
  2. Bagus sngt la tu, guna pandai bila time bayar malas.....

    ReplyDelete
  3. bagus juga syabas buat mcm ini.. sebab ada juga penduduk yg sengaja xnk bayar bil air.

    ReplyDelete

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...