7 Sebab Kenapa Anda Perlu Ke Hong Kong


7 Sebab Kenapa Anda Perlu Ke Hong Kong | Hong Kong merupakan sebuah puau yang dulu dibawah pemerintahan British . Pada tahun 1997 , sebagaimana yang termetrai dalam perjanjian , Hong Kong telah dikembalikan kepada China walaupun mendapat tentngan hebat daripada penduduk Hong Kong kerana dasar yang China amalkan akan memberi kesan kepada mereka .



7 Sebab Kenapa Anda Perlu Ke Hong Kong

7 Sebab Kenapa Anda Perlu Ke Hong Kong


Banyak tempat menarik yang terdapat di Hong Kong . Selain itu , Hong Kong juga berjiran dengan China dan Macau . Sekiranya anda pergi ke Hong Kong , Anda juga boleh pergi ke China dan Macau juga . 

Ada banyak sebab yang jika SI senaraikan , pasti akan buat anda teruja untuk mengembara ke Hong Kong pada tahun ini antaranya :

1- Bebas Cukai


Jika terdapat hanya satu perkara yang anda perlu tahu tentang Hong Kong ialah Hong Kong adalah sebuah pelabuhan bebas . Ini bermakna bahawa tidak ada tarif atau cukai jualan ke atas produk.

2. Mendaki bukit dan pantai yang cantik


Anda akan berfikir bahawa bagi sebuah negara seperti Hong Kong , mana-mana ruang yang ada akan digunakan untuk pembangunan . Sebenarnya , Hong Kong telah menyimpan 40% daripada wilayah tanahnya untuk taman-taman negara. Terdapat juga beberapa pantai rahsia yang masih semulajadi .

3. Kepelbagaian Dim Sum dan makanan jalanan 


Hong Kong merupakan syurga makanan untuk masakan Kantonis dengan satu yang menonjol di kalangan semua iaitu Dim Sum. Orang sanggup beratur berjam-jam untuk mendapatkan hidangan lazat Dim Sum yang menawarkan harga yang berpatutan dalam lingkungan $ 10-15 HK. Selain itu , makanan jalanan juga mudah didapati dengan pelbagai jenis dengan menawarkan harga yang berpatutan .

4- Bangunan Mencakar Langit


Hong Kong mempunyai bangunan pencakar langit yang paling banyak di dunia dengan lebih 1,200 bangunan berkumpul rapat di pulau kecil. Oleh kerana latar belakang ikonik, terdapat banyak tempat-tempat menarik untuk mengambil gambar pemandangan indah terutama di waktu malam .


5. Terdapat pengangkutan awam yang telah melebihi satu abad


Orang Hong Kong suka pengangkutan awam mereka. Namun, di tengah-tengah pemodenan, ia telah berjaya mengekalkan warisan tradisi pengangkutan mereka . Bandar ini mempunyai tiga jenis pengangkutan awam yang telah beroperasi selama lebih 100 tahun!

6. Kehidupan Kampung Yang Tenang


Terdapat lebih daripada 200 pulau yang tidak berpenghuni di Hong Kong dan ia menawarkan kepada pelancong bagaimana rasanya suasana jauh dari hiruk-pikuk bandar. Yang paling terkenal daripada pulau-pulau ini ialah Pulau Lantau .

7. Dapatkan Harga Yang Anda Mahu Dengan Tawar Menawar


Hong Kong juga merupakan tempat yang hebat untuk tawar-menawar dan hiruk untuk tawaran hebat di pasar jalanan. Pasar Mong Kok menjual segala-galanya dari iPhone meliputi kepada tiruan beg berjenama, jam tangan dan CD, T-shirt, seluar jeans dan produk isi rumah. Yang paling terkenal di antara pasar-pasar ini adalah Ladies Market. Bersesuaian dengan nama, anda tidak perlu menjadi seorang wanita untuk menikmatinya kerana pasar ini memenuhi keperluan kedua-dua lelaki dan wanita.




0 Response to "7 Sebab Kenapa Anda Perlu Ke Hong Kong"

Post a Comment

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...