Cara Mudah Nak Cari CCTV Dalam Bilik Hotel



Cara Mudah Nak Cari CCTV Dalam Bilik Hotel | Untuk anda yang selalu bercuti dan mengembara di seluruh dunia mahupun dalam negara , ada perkara yang anda perlu ambil tahu . Sila baca dan ambil perhatian apabila anda memilih untuk menginap atau bermalam di mana-mana sahaja sama ada motel , homestay , resort atau pun hotel.

Cara Mudah Nak Cari CCTV Dalam Bilik Hotel


Cara Mudah Nak Cari CCTV Dalam Bilik Hotel

🎥

Hati-hati dengan hotel / rumah tumpangan / motel / homestay sekarang ini . Jenis kamera muncung jarum adalah kamera yang digunakan oleh sindiket yang suka ambil keuntungan dari orang yang sedang menginap tanpa mereka sedar . Bagaimanakah cara nak pastikan bahawa tiada kamera tersembunyi dalam bilik hotel / homestay Semasa menginap di hotel / homestay , macam mana kita nak tau tak ada lubang kecil untuk kamera tersembunyi ? Semasa bercuti atau urusan kerja, pernah terpikir tak semasa menginap di hotel / resort ,  gerak geri kita diperhatikan dan dirakam?

Semasa menginap di hotel / resort / motel , anda boleh gunakan kaedah-kaedah berikut untuk memastikan tiada kamera tersembunyi dalam bilik anda :
🎥
1- Setelah memasuki bilik, padam semua lampu,tutup tingkap dan langsir.
📷
2- Pastikan bilik dlm keadaan segelap yg boleh. 

3- ON kan camera phone anda tetapi jgn ON flash camera.

🎥
4- Pusing sekitar bilik anda dgn phone ditangan.


Sekiranya anda menjumpai DOT / TITIK MERAH kelihatan dalam skrin kamera anda,
🔹ITU BERMAKNA ADA KAMERA TERSEMBUNYI DIPASANG DLM BILIK TERSEBUT 
Pastikan ianya betul-betul kamera dan buat laporan polis . Sekiranya tiada dot / titik merah itu bermakna bilik anda selamat. 

Posting ini tidak berniat untuk menjatuhkan mana-mana pihak yang berkaitan dan yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung. Ia hanya sekadar perkongsian umum. Di zaman teknologi canggih ini, tiada yang mustahil untuk dilakukan oleh sesiapa sahaja. 

Sumber adalah daripada perkongsian umum di internet.

🎥Kamera pun dah cnggih..

2 Responses to "Cara Mudah Nak Cari CCTV Dalam Bilik Hotel"

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...