Obor - Obor Terbesar Di Dunia


Obor - Obor Terbesar Di Dunia | Kita dah biasa melihat obor-obor walaupu setakat di kaca televisyen tetapi obor-obor gergasi memang sesuatu yang luar biasa bagi kita . Berikut adalah penjelasan tentang Obor - Obor Terbesar Di Dunia 


Obor - Obor Terbesar Di Dunia



Ahli-ahli sains di Australia sedang berusaha untuk mengelaskan spesis baru obor-obor gergasi yang ditemui di atas pantai di Tasmania . Sebuah keluarga menemui 1.5m (5 kaki ) obor-obor di pantai selatan Hobart .




Dr Lisa - ann Gershwin , agensi kerajaan CSIRO Australia , berkata bahawa ahli-ahli sains telah diberitahu tentang spesis Obor - Obor Terbesar Di Dunia  ini tetapi belum diklasifikasikan lagi . Beliau menyifatkan spesimen sebagai " haiwan yang benar-benar indah ".



Obor - Obor Terbesar Di Dunia




Pakar-pakar di Saintifik Komanwel dan Pertubuhan Penyelidikan Perindustrian ( CSIRO ) telah dimaklumkan tentang penemuan oleh Josie Lim dan keluarganya .


"Dia dan anak-anaknya mendapati itu adalah obor-obor dan mengambil gambar yang sangat menakjubkan ini untuk santapan kita ," kata pakar obor-obor Dr Gershwin .



Spesies Obor - Obor Terbesar Di Dunia ini adalah sebahagian daripada kumpulan Mane Singa, katanya.



Obor - Obor Terbesar Di Dunia



Obor - Obor Terbesar Di Dunia ini " kelihatan seperti pinggan makan malam dengan mop tergantung di bawah - mereka lihat benar-benar raggedy kepada mereka" , katanya.




Sungguh besar daripada saiz biasa dan ianya sangat menakjubkan . Sama ada ianya berbahaya atau pun tidak , tidak pula diketahui . 




Australia dikenali sebagai negara yang memiliki obor - obor beracun di dunia .


2 Responses to "Obor - Obor Terbesar Di Dunia "

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...