Cara Mudah Turunkan Berat Badan Tanpa Senaman


Cara Mudah Turunkan Berat Badan Tanpa Senaman | Senaman adalah salah satu cara turunkan berat badan , Selain dapat membakar lemak , senaman juga dapat mengeluarkan peluh yang mengandungi toksin juga menjadikan kita cergas bermaya . Pun begitu , tak ramai orang yang ada masa untuk bersenam malah ramai juga yang tak suka bersenam .


Cara Mudah Turunkan Berat Badan Tanpa Senaman


Cara Mudah Turunkan Berat Badan Tanpa Senaman


Tanpa senaman , anda juga boleh menurunkan berat badan . Cara mudah turunkan berat badan tanpa senaman adalah bermula dengan 
  • menu diet makanan / pengambilan makanan dan 
  • berjalan / kerap bergerak .


Sebenarnya , terdapat banyak cara lain yang mudah yang anda boleh gunakan untuk turunkan berat badan seperti berikut :

Menghapuskan Makanan Ringan


Anda harus mengurangkan sebarang makanan ringan / segera antara waktu makan . Lupakan makan ringan pada  anda 10 pagi seperti makan kuih , makanan ringan anda pada pukul 3 pagi walaupun anda lapar dan sudah tentu, ais krim  atau coklat pada lewat malam .

Minum air herba berperisa buah-buahan


Anda perlu membuat ia satu tabiat anda dengan minum air biasa diselitkan dengan buah-buahan atau herba. Pelu and aketahui , buah-buahan mengandungi kira-kira 120 kalori, secara semula jadi air biasa atau berperisa adalah pengganti yang baik .

Potong gula


Ia adalah satu fakta yang diketahui bahawa gula bahaya kepada badan anda. Itulah sebabnya adalah penting untuk melupakannya walaupun untuk satu hari. Anda boleh mulakan dengan menggantikan bijirin sejuk beku dengan serat. Di samping itu, anda perlu hindarkan gula dalam teh dan juga gula dalam kopi. Akhir sekali, lupakan pencuci mulut sebaliknya memilih yang bebas gula.


Gunakan yogurt sebagai perasa


Anda mungkin menyedari hakikat bahawa mustard, krim masam dan mayo yang anda biasanya digunakan pada sandwic mengandungi kira-kira 100 kalori setiap sudu besar. Jika anda berjaya menggantikannya dengan yogurt tanpa lemak, yang agak masam rasanya , anda akan mengurangkan kira-kira 335 kalori .

Ubahsuai makan tengahari anda


Gantikan lauk pauk yang bergoreng dan berkuah berlemak dengan kaedah masakan mengukus dan sup . Banyakkan makan ulam dan salad . Kurangkan juga jumlah nasi yang anda ambil . Lebihkan makan sayur berbanding makan daging dan ketam yang banyak mengandungi lemak .


Penggunaan lemon / limau kasturi


Anda harus kurangkan sos salad kerana ia mengandungi banyak kalori. Daripada menggunakan sos salad, lebih baik anda memerah separuh daripada lemon / limau kasturi di atas salad atau sayur-sayuran anda. Selain daripada menambah rasa masam yang hebat untuk salad anda, lemon mengurangkan pengambilan kalori anda sebanyak hampir 200.

Minyak masak


Percaya atau tidak, jumlah minyak yang kita gunakan apabila membakar dan memasak boleh berjumlah 300 kalori setiap hidangan. Ia adalah disyorkan untuk menyebarkan minyak seluruh kuali semasa memasak, dengan menggunakan minyak bersih . Dengan berbuat demikian, anda akan mengurangkan kira-kira 500 kalori pada dua malam memasak.

 Roti


Apabila anda dalam proses penurunan berat badan , adalah penting untuk mengurangkan semua roti setiap kali waktu makan. Semasa sarapan pagi, elakkan bagel sebaliknya memilih buah-buahan dan bijirin . Pada makan tengah hari, makan sandwic yang berisi salad bukan roti . Pada makan malam, cecah roti pada sup sudah memadai .




5 Responses to "Cara Mudah Turunkan Berat Badan Tanpa Senaman"

  1. Gud Info... Tapi roti memang tak digalakkan utk diet sbb carbo dia sama je cam nasi.. Ramai yg masih salah anggap pasal roti ni.. asal roti je diet..hehehhe :D

    ReplyDelete
  2. Thanks for the tips..harus control mkn serta minuman yg bergula nampaknya

    ReplyDelete
  3. tapi makanan berminyak dan berlemak tu la yg byk jual di luar sana.. mcm mana nak kawal nafsu tu.. hehe

    ReplyDelete
  4. Lain orang lain kisahnya, bagi saya senaman adalah cara paling berkesan turunkan berat badan. Diet sekeras mana pun berdasar pengalaman saya tak begitu berhasil tanpa senaman...

    ReplyDelete

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...