9 Travel Tips Ini Untuk Melancong Ke Guangzhou



9 Travel Tips Ini Untuk Melancong Ke Guangzhou | Untuk mengembara ke negara asing , sudah tentu perlukan rujukan terlebih dahulu . Banyak sumber yang boleh digunakan . Sekiranya pergi melancong berseorangan , intinerary perlu dibuat selengkap mungkin supaya tidak mengundang masalah ketika mengembara nanti .

9 Travel Tips Ini Untuk Melancong Ke Guangzhou

9 Travel Tips Ini Untuk Melancong Ke Guangzhou


Guangzhou yang juga dikenali sebagai Canton atau Kwangchow terkenal dengan nama jolokan “Pintu Gerbang Tiongkok Bahagian Selatan”. Guangzhou juga adalah kota terbesar ketiga setelah Beijing dan Shanghai.

Guangzhou merupakan satu destinasi pelancongan yang menarik di China . Selain keindahan muka buminya , terdapat banyak juga peninggalan sejarah di Guangzhou yang anda perlu ketahui .

Sebelum melancong ke Guangzhou9 Travel Tips Untuk Melancong Ke Guangzhou ini perlu anda ketahui terlebih dahulu .

1. Sebaik sahaja turun di Guangzhou Baiyun International Airport, terus cari kawasan teksi hijau. Abaikan ulat-ulat taksi yang bakal buat korang tertipu dengan harga melampau.
2. Masyarakat di sana kurang berkomunikasi dalam Bahasa Inggeris dan ada juga yang tidak faham tulisan rumi. Jadi, lebih baik standby awal-awal nama lokasi yang ingin korang pergi dalam bahasa Mandarin. So, kalau sesat senanglah untuk korang bertanya.
3. Untuk memudahkan perjalanan korang, guna Subway Metro.
4. Bagi traveller Muslim, jangan susah hati sebab ada banyak restoran halal di Guangzhou. Boleh rujuk di IslamiChina.com dan Guangzhou Travel Guide. Jangan lupa juga untuk berkunjung ke Masjid As-Sahabi Abi Waqqas dan Masjid Saad Abi Waqqas.

5. Tempah hotel yang berdekatan dengan plaza borong, makanan halal dan akses kepada pengangkutan awam.
6. Jangan lupa untuk buat Visa dan passport ya. Tak pasal-pasal sangkut dekat imigresen nanti!
7. Seperti biasa, sila bawa alat bantuan kecemasan yang lain seperti universal adaptor, ubat-ubatan dan makanan ringan.
8. Sebelum beli tiket penerbangan, check dulu waktu yang sesuai. Kami sarankan korang pergi pada waktu yang sesuai dan serasi dengan keperluan individu. Nak pergi musim sejuk ke, musim panas ke.. Ikut minat korang lah.

9. Terbang dengan AirAsia, Dari Langkawi ke Guangzhou


1 Response to "9 Travel Tips Ini Untuk Melancong Ke Guangzhou"

  1. Tak pernag pergi lagi ke sini... menarik... thanks sharing CM... :)

    ReplyDelete

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...