Rombongan Terakhir Masuk Syurga


Assalamualaikum ...

Rombongan Terakhir Masuk Syurga  | Bismillah . Daripada Abdullah bahawa Rasulullah SAW bersabda ; lalu Allah berfirman yang bermaksud ;

" Sesungguhnya aku benar - benar mengetahui bahawa ahli neraka yang terakhir keluar dari neraka dan ahli syurga terakhir masuk ke dalam syurga . Iaitu seorang yang keluar dari neraka dengan merangkak

Rombongan Terakhir Masuk Syurga

lalu Allah berfirman yang bermaksud ;
' Pergilah , lalu masuklah ke dalam syurga . ' Dia pun sampai di gerbang syurga . Dia membayangkan bahawa syurga sudah penuh , maka ia kembali seraya berkata  
' Wahai Tuhanku , aku mendapati syurga telah penuh . '  Pergilah , lalu masuklah ke dalam syurga . ' Dia pun sampai di depan gerbang syurga . Dia membayangkan bahawa syurga sudah penuh , maka dia kembali seraya mengatakan 
' Wahai Tuhanku , aku mendapati syurga telah penuh . ' Allah berfirman ; ' Pergilah lalu masuklah ke dalam syurga kerana kamu memperoleh semisal dunia dan 10 kali ganda atau kamu mendapat seumpama 10 kali dunia' 
Dia bertanya ; 
' Engkau mengejekku atau mentertawakanku , sedangkan Engkau ialah Raja . ' "

Abdullah melanjutkan ; 
" Aku melihat Rasulullah SAW tertawa sehingga tampak gigi - gigi gerahamnya . Itulah ahli syurga yang paling rendah darjatnya . "  ( Riwayat al - Bukhari dan Muslim )


0 Response to "Rombongan Terakhir Masuk Syurga "

Post a Comment

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...