Bandar Purba Yang Hilang


Bandar Purba Yang Hilang  | Di kedalaman 130 kaki di bawah air , telah dijumapi senuah bandar lengkap dengan kuil putih , pintu gerbang peringatan , jalan raya berturap dan juga rumah - rumah . Bandar zaman pemerintahan maharaja Cina di Atlantis ... Shi Cheng .


Dikenali sebagai Lion City , terletak di dalam sebuah tasik antara lima Gunung Singa juga merupakan pusat politik dan ekonomi di wilayah timur Zhejiang .


Bandar Purba Yang Hilang


Pada tahun 1959 , kerajaan China telah memutuskan untuk membina  stesen jana kuasa hidroelektrik baru . Lalu menghasilkan sebuah tasik buatan manusia . Maka musnahlah Gunung Lion yang mengelilingi Lion City ini .

Bandar Purba Yang Hilang


Struktur dalam Shi Cheng telah dibina 1,300 tahun lalu yang memaparkan patung tradisional Cina. Jauh dari angin dan matahari, ia tetap kukuh .


Bandar Purba Yang Hilang

Mendirikan empangan , metropolis sejarah ini telah perlahan-lahan penuh dengan air sehingga ia benar-benar tenggelam  yang kini dirujuk sebagai Qiandao Lake, menjadi sebuah pemandangan untuk dinikmati .

Bandar Purba Yang Hilang

Penyelam telah menjumpai semula bandar mewah ini dan merancang untuk membawa pelancong melawatnya .

Bandar Purba Yang Hilang

Struktur kayu masih kekal dan amat menghairankan kerana ianya masih kuat, menurut pasukan yang telah pergi untuk memeriksanya .

Bandar Purba Yang Hilang


Terdapat deretan rumah yang diperbuat daripada bata, dengan tangga kayu yang masih kelihatan bersih .

Pulau itu dipanggil Atlantis - ' dalam satu hari dan malam ... hilang ke dalam laut yang dalam . '

Bandar Purba Yang Hilang


Carian juga terus dilakukan di seluruh Mediterranean , terutamanya di sekitar Gibraltar, untuk mencari Atlantis yang asal tetapi versi buatan manusia China ini , tidak lama lagi akan menjadi tarikan dan menjadi terkenal .

Qiu Feng , seorang pegawai pelancongan tempatan , kini telah mencadangkan menggunakan Shi Cheng sebagai destinasi untuk kelab-kelab menyelam melakukan aktiviti mereka di sini .

Bandar Purba Yang Hilang

Pelawat akan dapat melihat ukiran tradisional yang pertama menggunakan tangan , menurut Qiu Feng dan pasukannya .

Bandar Purba Yang Hilang

Ini adalah lakaran gambaran bandar asal yang kembali selepas beratus-ratus tahun .

Bandar Purba Yang Hilang

Tasik yang baru dibina , yang telah menjana kuasa hidro - elektrik di rantau ini, di selatan Shanghai bahagian timur China .  

Satu pasukan telah dihantar untuk meneroka bandar ini sebelum lawatan dibuka kepada umum .

Qui berkata: ' Kami bernasib baik . Sebaik sahaja kita menyelam ke dalam tasik, kami mendapati dinding dibahagian luar bandar masih elok malah kami mengambil sedikit bata untuk membuktikannya. '

Dilindungi daripada angin , hujan, dan matahari, seluruh bandar telah dijenamakan dengan ' kapsul masa ' kerana hampir setiap struktur kekal sepenuhnya malah utuh, termasuk rasuk kayu dan tangga .

1 Response to "Bandar Purba Yang Hilang "

TERIMA KASIH SUDI KOMEN ... INSHAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA ...